25 dni temu

Narzędzie do odblokowania jest kluczowe dla marek modowych wprowadzających NFT w 2022 roku

2021 mógł być rokiem dla modowych NFT, ale 2022 będzie wymagał od marek wprowadzenia NFT z użytecznością, aby posunąć ten pomysł do przodu.

Niewymienne tokeny lub NFT stały się w tym roku jednym z najczęściej dyskutowanych rynków w przestrzeni kryptograficznej. Niedawny raport Cointelegraph Research wykazał, że sprzedaż NFT ma osiągnąć rekordowy poziom 17,7 miliarda dolarów do końca 2021 roku.

Może tak być, ponieważ wiele głównych marek zaczęło wprowadzać NFT. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Bain & Company i internetową platformę luksusowej mody Farfetch, cyfrowe interakcje z konsumentami stają się coraz ważniejsze dla marek. Raport wyraźnie stwierdza, że ​​„cyfrowa interakcja z rówieśnikami rośnie przy wyborze produktu”. W związku z tym niezamienne tokeny powiązane bezpośrednio z markami i ich konsumentami są teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Zrozumienie, co oznacza użyteczność dla modowych NFT

Chociaż warto zauważyć, że mainstreamowe wytwórnie, takie jak Adidas, Dolce & Gabbana i inne, wypuściły już NFT, użyteczność niepodlegających wymianie tokenów okazuje się być prawdziwym kluczem do sukcesu marki modowej . Karinna Grant, współdyrektor wykonawczy The Dematerialised, cyfrowego rynku mody, powiedziała Cointelegraph, że narzędzia nadają niezamiennym tokenom cel i wartość:

„Tak jak w prawdziwym życiu, gdzie fizyczna karta może zeskanować dostęp do klubu, narzędziem może być wszystko, od wykorzystania NFT jako przepustki członkowskiej po możliwość noszenia zasobu w grze lub włączenie zrównoważonego rozwoju lub społeczności świadczenie z tytułu odpowiedzialności dla nabywców NFT.”

Grant zauważył, że The Dematerialized eksperymentował z wieloma formami użyteczności z każdym z modnych kropli NFT, które uruchomiła platforma. Wyjaśniła, że ​​poprzednie wersje zawierały narzędzia, takie jak noszenie lub granie z zasobem 3D w rozszerzonej rzeczywistości lub odblokowywanie dostępu do społeczności marek. „Dzięki wyprzedanej kolekcji NFT Rebeki Minkoff we wrześniu, najwyższy poziom NFT odblokował dostęp VIP do doświadczeń marki na rok”. Dodała: „Kolekcja „x Endless” Karla Lagerfelda była okazją dla właścicieli kolekcji Karla, biletu IRL i URL na wydarzenie marki w Paryżu w 2022 r., podczas którego odbędzie się kolejna premiera, w której tylko posiadacze Karla zostaną zaproszeni do wzięcia udziału. ”

Stało się jasne, że modowe NFT muszą oferować pewien rodzaj zaangażowania konsumentów, umożliwiając markom interakcję z osobami zarówno w świecie fizycznym, jak i cyfrowym. Avery Akkineni, prezes VaynerNFT — agencji konsultingowej NFT — powiedział Cointelegraph, że podczas gdy użyteczność niektórych NFT może po prostu służyć sztuce, marki wprowadzające NFT wymagają głębszej funkcjonalności zbudowanej na istniejącej społeczności.

Na przykład Akkineni powiedział, że VaynerNFT niedawno pomógł globalnemu domowi mody Coach wprowadzić na rynek swoją pierwszą kolekcję NFT, w której znalazło się osiem zwierząt Coach Holiday z cyfrowej gry marki Snow City. Akkineni dodał, że premiera NFT była również obchodzona z okazji 80. urodzin Coacha, co zaowocowało stworzeniem 80 unikalnych cyfrowych dzieł sztuki z ośmioma zwierzętami z wakacji Coacha.

„Pingwin Bella” z kolekcji Coach NFT. Źródło: VaynerNFT

Akkineni wyjaśnił, że każdy cyfrowy trener NFT daje również pierwszemu posiadaczowi prawo do otrzymania jednej bezpłatnej, wykonanej na zamówienie fizycznej torby łobuzów w 2022 roku. „Coach chciał zrobić, to poznać ten nowy świat NFT, ale chciał w tym sposób, który nie skomercjalizowałby ich własności intelektualnej ani nie wymagałby od konsumentów płacenia za cokolwiek” – powiedziała. Aby skutecznie współpracować ze społecznością trenerów, Akkineni wspomniał, że turnieje NFT trenerów były rozdawane za darmo w dniach 17-24 grudnia tego roku:

„NFT Coach były przedmiotem roszczeń w łańcuchu blokowym Polygon. Coach zadbał o to, aby nie komercjalizować się zbyt wcześnie i dowiedzieć się o przestrzeni, aby ocenić popyt, aby sprawdzić, czy ich publiczność jest zainteresowana NFT.”

Modowe NFT muszą również funkcjonować w Metaverse

Fakt, że marki muszą teraz wchodzić w interakcje z konsumentami zarówno wirtualnie, jak i w rzeczywistości, dodał również dodatkową warstwę użyteczności technicznej do NFT. Jak stwierdzono w najnowszym raporcie Bain & Company dotyczącym dóbr luksusowych, „nowe słowa kluczowe i frazy — takie jak metaverse, personalizacja na dużą skalę i stos technologiczny — wyjdą na pierwszy plan w miarę wzrostu i ewolucji branży”.

W związku z tym niektóre firmy zaczęły badać NFT w Metaverse. Na przykład Pet Krewe — firma zajmująca się sprzedażą internetową odzieży dla zwierząt — niedawno otworzyła cyfrową przestrzeń handlową w społeczności Metaverse znaną jako „ShibaVerse”. Allison Albert, założycielka i dyrektor naczelny Pet Krewe, powiedziała Cointelegraph, że firma promuje swoją markę, prezentując odzież dla zwierząt NFT w Metaverse zawierającym psy balonowe zwane „Shibaloons”.

Źródło: Pet Krewe

Według Alberta, NFT Pet Krewe będą noszone jako unikalne projekty pasujące do Shibaloonów. Podczas gdy Albert wskazał, że te kostiumy można trzymać i wymieniać na różnych psach Shibaloon w ShibaVerse, Pet Krewe wykorzystuje tę cyfrową przestrzeń komercyjną jako inną formę zaangażowania marki lub marketingu. „Możemy nawiązać kontakt z kochającymi psy klientami w Metaverse skupionym na psach. To dotarcie do naszej bazy klientów w zupełnie innym elemencie marketingowym”.

18-letnia marka modowa Mishka również wkroczyła do przestrzeni NFT ze swoim słynnym logo gałki ocznej. Kolekcja 6696 NFT jest znana jako „The Keep Watch Crew” lub w skrócie „KWC”. Greg Mishka, założyciel Mishka NFT i ekipy Keep Watch, powiedział Cointelegraph, że Keep Watch to najbardziej kultowy i znany element marki Mishka, zarówno dla fanów, jak i społeczności streetwearowej i modowej.

Andy Milonakis KWC NFT. Źródło: Mishka

Biorąc pod uwagę silną bazę użytkowników marki, Mishka wyjaśnił, że KWC NFT to kolejny rozdział marki. „KWC to Twój bilet do tego, co lubimy nazywać MISHKAVERSE. Natychmiastowe media obejmują dożywotnie rabaty i ekskluzywne towary” – wyjaśnił. Mishka dodał, że wytwórnia pracuje nad integracją elementów Web3 ze swoją stroną internetową. „Umożliwiłoby to konsumentom weryfikację NFT, które posiadają, aby uzyskać dostęp do ekskluzywnych stron i spadków za pośrednictwem witryny”.

Czy modowe NFT powinny nadal być powiązane z fizycznymi przedmiotami?

Chociaż użyteczność modowych NFT wykracza poza zwykłe oferowanie cyfrowych przedmiotów połączonych z fizycznymi dobrami, niektórzy w branży uważają, że jest to nadal jedna z najważniejszych funkcji. Na przykład Grant zauważył, że łączenie fizycznych przedmiotów z cyfrowymi NFT jest krytyczną częścią procesu przyjmowania niezamiennych tokenów wszystkich kategorii. Opracowała:

„Mamy bardzo interesującą podzieloną perspektywę z naszą obecną społecznością, z której połowa prosi o więcej materiałów fizycznych, a połowa prosi o więcej tylko cyfrowych. Jednak gdy przeprowadzamy ankietę poza naszą obecną społecznością, liczba ta jest znacznie wyższa. Ma to sens, ponieważ nowi lub po raz pierwszy właściciele NFT nadal mają bardziej tradycyjne przekonanie, że produkty fizyczne są bardziej „wartościowe” niż cyfrowe”.

Echoing Grant, Mishka skomentował, że ważne jest posiadanie fizycznych przedmiotów, które można zdobyć lub osiągnąć, zdobywając coś w Metaverse, ponieważ większość konsumentów nadal żyje w „prawdziwym świecie”.

Dlatego nie powinno być niespodzianką, że mainstreamowa marka modowa, taka jak Coach, obdarowała posiadaczy NFT fizycznymi nieuczciwymi torbami na zamówienie. Co ciekawe, Akkineni wspomniał, że czasami posiadacze NFT nie wymieniają swoich fizycznych przedmiotów, co okazało się mieć miejsce w przypadku innych upominków związanych z markami skierowanymi do konsumentów. „VaynerNFT nawiązał współpracę o nazwie „Anwar Carrots x Veefriends”, która była kolekcją sprzedawaną w Nordstrom i udostępnianą wszystkim posiadaczom NFT „Self-Aware Hare”. Dopiero po kilku przypomnieniach posiadacze odebrali przedmioty fizyczne” – skomentowała.

Modowe NFT będą trendem

Wzrost liczby NFT w 2021 r. wykazał postęp w rozwoju głównych marek. Podczas gdy firmy takie jak Nike już podjęły kroki, aby wejść do Metaverse , więcej wytwórni pójdzie w ich ślady. Stało się tak, gdy świat zmierza w kierunku cyfrowych modeli biznesowych, które również były promowane przez pojawienie się COVID-19. Na przykład Albert wyjaśnił, że Pet Krewe wciąż nie jest pewien, jak COVID-19 rozegra się w 2022 roku, zauważając, że obecne łańcuchy dostaw wciąż są zakłócane:

„Musimy zabezpieczyć nasze zakłady na alternatywne źródła przychodów. Wejście w metaświat, który jest zgodny z wartościami naszej własnej firmy, oznacza, że ​​możemy dodać dodatkowe źródła przychodów dzięki artystycznym NFT i cyfrowym urządzeniom do noszenia”.

Grant zauważył ponadto, że The Dematerialized jest podekscytowany „wprowadzeniami zmieniającymi zachowanie”, które obejmują wykorzystanie NFT do zakłócania fizycznych metod produkcji. Należy jednak zaznaczyć, że po drodze marki będą musiały stawić czoła wyzwaniom.

Według Granta, wytwórnie modowe napotkają trzy główne przeszkody, z których pierwszą będzie zmiana myślenia o wartości Web3 i własności cyfrowej. Po drugie, Grant wyjaśnił, że zrozumienie celu i narracji wprowadzenia NFT jest ważne: „Wspieramy wprowadzenia, które są częścią długoterminowych zobowiązań strategicznych wobec Web3, a nie chwytem marketingowym, który ma na celu krótkotrwałe zwiększenie przychodów”.

Na koniec Grant zwrócił uwagę, że dla głównych marek wyzwaniem będzie zapewnienie wewnętrznego potoku projektowania zasobów 3D. Jednak Grant pozostaje optymistą, że wyzwania te zostaną rozwiązane: „Przyjęcie do głównego nurtu nastąpi, gdy zaangażuje się więcej głównych marek modowych, wpływowych osób i twórców”.

Źródło: www.btcethereum.com
Zgarnij darmowe kryptowaluty
Aktualne airdropy