21 dni temu

Reklamy Crypto.com w Wielkiej Brytanii zostały zamknięte przez odpowiedzialnego regulatora

  • ASA zakazała dwóch reklam z giełdy kryptowalut Crypto.com.
  • Wymiana obiecała zachować zgodność w przyszłości.
  • W ostatnich miesiącach regulator przyjął ostrzejsze stanowisko wobec reklam kryptowalut.

Regulatorzy reklamy w Wielkiej Brytanii zakazali dwóch reklam Bitcoin z Crypto.com. To kolejna postać w szaleństwie agencji.

Zamknij reklamy

Dwie reklamy Crypto.com zostały zakazane przez brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA). Pierwszy baner reklamowy pojawił się w aplikacji The Daily Mail 1 września i zawierał tekst „Kup Bitcoin od razu kartą kredytową”, podczas gdy drugi pojawił się w aplikacji Love Balls 30 lipca z gwarancją „do 3,5% rocznie” z zmiana tekstu na „8,5%”.

ASA uważa, że ​​konsumenci błędnie zinterpretowaliby reklamę w taki sposób, że powinni spodziewać się zwrotu do 8,5% zamiast 3,5%. Dodali, że reklama nie uwzględniała ryzyka związanego z inwestowaniem na rodzącym się rynku, twierdząc, że jest on lekkomyślny i karmiony ignorancją użytkowników.

W pierwszej reklamie widocznej we wrześniu organ regulacyjny zmarszczył brwi na sugestię, że ludzie powinni kupować kryptowaluty za kredyt. Powiedzieli, że dzieje się tak zwłaszcza dlatego, że giełda nie poinformowała użytkowników o możliwości zadłużenia się.

Władze nie nałożyły żadnych kar na Crypto.com, ale surowo ostrzegły, że w przyszłości reklamy powinny uwzględniać zmienność kryptowalut, wyrażając, że nie mają one tylko jednokierunkowego charakteru i mogą gwałtownie spaść na wartości.

W odpowiedzi giełda mówi, że są gotowi wyjść „ponad i poza zasady ASA”. Obiecali dołożyć wszelkich starań, aby zachować zgodność i uczciwe praktyki rynkowe.

„Wierzymy, że budowanie w pełni regulowanej branży jest najlepszym sposobem na przyspieszenie przejścia świata na kryptowaluty, co od dawna jest naszą misją. Angażowanie regulatorów w celu zapewnienia zgodności i budowania zaufania pozostają najwyższymi priorytetami Crypto.com” – powiedział przedstawiciel firmy.

Ponadto przedstawiciel powiedział: „Doceniamy współpracę i zaangażowanie ze strony ASA w zakresie reklamy w Wielkiej Brytanii w tej stosunkowo nowej branży i pozostajemy zaangażowani we współpracę z nimi i organami regulacyjnymi na całym świecie, aby zapewnić, że wszystkie nasze działania są zgodne z najnowsze wytyczne regulacyjne”.

Zwiększone regulacje i agresywne kampanie reklamowe Crypto.com

ASA ostatnio zintensyfikowała swoje wysiłki w celu rozprawienia się z kampaniami kryptograficznymi, które jego zdaniem mogą prowadzić do podejmowania irracjonalnych decyzji inwestycyjnych przez obywateli.

W zeszłym miesiącu władze zakazały 7 reklam kryptograficznych , które obejmowały EXMO, Luno, Kraken, Coinbase, Papa John's, eToro i Coinburp. Lista obejmuje platformy handlowe, giełdy, a nawet sieć pizzerii. W tamtym czasie powiedział, że zasoby cyfrowe były priorytetem „czerwonego alertu”.

Wszystko to pojawia się w czasie, gdy Crypto.com wydaje się agresywnie angażować w reklamy i partnerstwa marketingowe. Najbardziej znaczące posunięcia dotyczyły reklamy z gwiazdą Hollywood Mattem Damonem, która występowała w wielu krajach na całym świecie, a ostatnio kupiła prawa do nazwy dawnego Staples Center .

Źródło: zycrypto.com
Zgarnij darmowe kryptowaluty
Aktualne airdropy