miesiąc temu

Coinbase przewiduje znaczny wzrost nowszych łańcuchów L1 i instytucjonalizację regulowanego DeFi

Giełda kryptowalut Coinbase coraz bardziej koncentruje się na konkurentach Ethereum, instytucjonalizacji zdecentralizowanych finansów (DeFi) i tokenach nie wymienialnych (NFT).

W tym tygodniu Surojit Chatterjee, dyrektor ds. produktów w Coinbase, opublikował pewne prognozy na 2022 r. Zauważył, że chociaż oczekuje się poprawy skalowalności Eth, a kryptowaluty staną się głównym nurtem, zmiany skalowalności dla ETH prawdopodobnie będą dalej rosnąć.

„Z optymizmem patrzę na poprawę skalowalności Eth wraz z pojawieniem się Eth2 i wielu rollupów L2” — powiedział Chatterjee. Widzi także pojawienie się nowych L1 obok obecnych konkurentów, takich jak Solana i Avalanche. To z kolei doprowadzi do poprawy szybkości i użyteczności mostów cross-L1 i L1-L2.

Przewiduje się również, że technologia Zero-Knowledge Proof (ZKP) zwiększy atrakcyjność zarówno ze strony użytkowników, jak i inwestorów, powiedział Coinbase. Było to już widoczne w przypadku Polygon i Starknet. Dzięki temu pojawią się nowe przypadki użycia zorientowane na prywatność, zwracając większą uwagę regulacyjną na krypto, ponieważ KYC/AML może być prawdziwym wyzwaniem w sieciach zorientowanych na prywatność.

W świecie DeFi, Coinbase widzi, że te protokoły obejmują regulacje, mają oddzielne pule użytkowników KYC i ubezpieczenia. Rozwój regulowanego DeFi spowoduje, że instytucje będą odgrywać znacznie większą rolę w tym sektorze, które przyciągają znacznie wyższe stopy zwrotu w porównaniu z tradycyjnymi produktami finansowymi.

Jeśli chodzi o NFT, Chatterjee widzi, jak nadal się rozwijają i stają się kolejną ewolucją cyfrowej tożsamości użytkowników do metawersu. „Zobaczymy, jak tokeny twórców lub tokeny fanów zajmą bardziej pierwszorzędne miejsce” – dodał.

Te metawersy stworzone przez użytkowników staną się przyszłością sieci społecznościowych i zaczną zagrażać dzisiejszym, opartym na reklamach, scentralizowanym wersjom sieci społecznościowych.

Oprócz użytkowników, marki również wskoczą do NFT w celu marketingu i budowania lojalności. Już w tym roku gigant technologiczny Facebook (obecnie Meta) zmienił nazwę na firmę Web3, a Coinbase widzi, jak inne duże firmy Web2 dołączają do Web3 i metaverse, ale będą to scentralizowane i zamknięte sieci.

Najnowszy trend zdecentralizowanych organizacji autonomicznych (DAO) również stanie się bardziej dojrzały i powszechny, powiedział Chatterjee. Ale ponieważ coraz więcej osób dołącza do DAO, jego miejsce zajmie DAO 2.0.

Źródło: bitcoinexchangeguide.com
Zgarnij darmowe kryptowaluty
Aktualne airdropy