15 dni temu

4 trendy, które zdefiniują e-commerce w 2022 roku

Jeśli rok 2020 był rokiem boomu w handlu elektronicznym, rok 2021 był rokiem, w którym branża napotkała poważne wyzwania: zmiany prywatności danych głęboko wpłynęły na reklamy sprzedawców w mediach społecznościowych, a problemy z łańcuchem dostaw zmusiły sprzedawców do kreatywności w zakresie swoich zasobów reklamowych. Mimo to zakupy w USA pozostały stabilne, a sklepy Shopify zwiększyły sprzedaż w Czarny piątek w 2021 r. o 21%.

Kiedy zbliżamy się do naszego trzeciego roku roller coaster zdefiniowanego przez pandemię, co stanie się z globalnym handlem? Jakie nowe trendy zdefiniują e-commerce? A co najważniejsze, w jaki sposób przedsiębiorcy i handlowcy mogą przygotować się na szybko zmieniające się trendy w e-commerce w 2022 roku i skorzystać z nich?

Oto kilka wykształconych domysłów dotyczących tego, co będzie kluczowe dla e-commerce w 2022 roku, wraz z poradami, jak przygotować swoją markę lub firmę.

Personalizacja i dane zerowe stają się krytyczne

Jednym z dwóch kluczowych trendów, które zdefiniowały e-commerce w 2021 r., była radykalna zmiana w zakresie prywatności danych zainicjowana przez Apple i sposób, w jaki zatopił on kluczowe źródło klientów dla marek e-commerce. Kiedy Apple zezwolił użytkownikom na rezygnację ze śledzenia danych w iOS 14.5 , Facebook stracił dostęp do cennych danych o zachowaniu użytkowników, które są podstawą kierowania reklam Facebooka.

W rezultacie wiele marek handlowych odnotowało duży spadek skuteczności swoich reklam . Marki w dużym stopniu uzależnione od reklam na Facebooku odnotowały spadek przychodów i wyższe koszty.

W tym roku marki szybko dostosują się do tej zmiany i zabezpieczą się na przyszłość przed jeszcze większą zmianą, ostatecznym zakończeniem obsługi plików cookie stron trzecich w Google Chrome . Jedynym sposobem, w jaki marki mogą dostosować się do tych zmian — w szczególności utraty danych stron trzecich z Facebooka i Apple — jest zbieranie danych bezpośrednio od swoich klientów (dane typu zero-party) i wykorzystywanie ich do spersonalizowanego marketingu.

Dzięki połączeniu szybszego internetu, boomu wideo na żywo i wzrostu liczby influencerów, zakupy na żywo stają się głównym (jeśli nie podstawowym) kanałem dla zapalonych kupujących.

Dzięki temu nie tylko znacznie zwiększysz przychody, ale także zabezpieczysz swoją firmę na przyszłość przed dalszymi zmianami prywatności danych.

W jaki sposób zbierasz dane typu zero-party od swoich klientów? A jak to wykorzystać w marketingu e-mailowym i SMS-owym? Mógłbym napisać cały post na ten temat i faktycznie! Niedawno napisałem tutaj na TechCrunch artykuł o tym, jak zbierać i wykorzystywać dane stron zerowych za pomocą kluczowych narzędzi, takich jak ankiety, quizy i wyskakujące okienka konwersacyjne.

E-commerce obejmuje web3 i NFT, ale jak to będzie wyglądać?

2021 był rokiem web3. Niezależnie od tego, czy uważasz, że web3 to przyszłość, czy sprytny rebranding krypto , nie ma wątpliwości, że web3 i NFT nigdzie się nie wybierają.

Źródło: techcrunch.com
Zgarnij darmowe kryptowaluty
Aktualne airdropy